Bir rüya gördüm, sigarasız bir dünya gördüm..

Sigarasız bir yaşama ilk adımı atacağız yarın. Uygulanabilirlik bakımından ne kadar kapsamlı bir yüzde tuttururuz bilmiyorum. Sigara yasağına karşı olan hiçbir aptalı anlamıyorum/anlamakta istemiyorum. Güya o aptal zevklerinine saygı duymamızı ve katlanmamızı isteyip saygı beklerken, bizim rahatımızı bozmak ile kalmayıp sağlığımızı tehtid ettiklerinin ve buna saygılı/duyarlı olmamalarını hangi mantık çerçevesi ile açıklarlar, açıklamaya çalışsalarda kendilerince ne zavallı bir duruma düşerler bilmiyorum. Güya dernekler kar marjlarının düşeceğini analiz edip şu sağlık devrimine çomak sokuyorlar. Canınız cehenneme. Bunca yıldır bize saygı göstermediniz şimdi bu zamana kadar geçen sigara dumanlı yıllardan sonra sizlere hiç merhamet göstermeyeceğim. Laflarım sadece pof pof dumanlarını geçmişte duyarsızca tüttürenlere...
Dünyadan sigara yasağı getirileri, bakın nelere kadir bu yasak..
Avrupa'da sigara yasağını en etkin bir şekilde uygulayan ülke İrlanda olarak gösteriliyor. ABD'de sigara yasağını ilk uygulamaya sokan ve en geniş, en etkin şekilde uygulayan eyalet ise Kaliforniya oldu.
Bugün eyaletin tamamında hiçbir yerde sigara içilmiyor. Sadece kapalı alanlar değil, yolda yürürken, sahilde ve evlerin önünden geçerken bile sigara içme yasağı bulunuyor. Bu yasağın ardından, Kaliforniya'da sigara kaynaklı kanser hastalıklarında yüzde 60'a varan bir düşüş gözlendi.
Amerika'da Başkan Obama'nın birkaç yıl içinde ABD'nin tamamında sigara yasağını yürürlüğe sokması bekleniyor. Gerek ABD, gerekse İrlanda'da, sigara yasağının ardından yapılan araştırmalara göre, sigara yasağı nedeniyle, sanılanın aksine, bar, kafe ve restoranların gelirleri ve karlarında bir azalma görülmemiş.
Özellikle ABD'de, sigara yasağının ardından, ailelerin, kafe ve restoranlara daha çok gittiği tespit edilmiş. Bu arada, kapalı alanlarda sigara yasağı uygulayan ülkelerde yapılan bir başka araştırmaya göre, bu ülkelerdeki çalışma verimliliğinin de üçte bir oranında artış gösterdiği kaydediliyor.
Sizler ise üç beş kuruştan bahsediyorsunuz. İnsan değilsiniz..

3 [ YORUM YAZ ]:

Volvox dedi ki...

Güzel bir adım ama uygulamada sorun olmasın da yeter.

dt.ibo dedi ki...

yazıyı okurken bir anda şok oldum, sanırım ufak bir edit gerekiyor
sigaraya (yasağına?)karşı olan hiç bir aptalı anlamıyorum!!
ps: güzel yazı

Uğur ! dedi ki...

Evet ya yazıya bir hayli ironik düşmüş yazım hatası. Uyarı için teşekkür ederim