ALPER YILMAZ"SAHADAKİ REKABET İKİ TARAF İÇİNDE SAHADA KALMALI"


Ormanspor'da başlayan profesyonel basketbol oyunculuğuna PTT (şimdiki adıyla Türk Telekom),Efes Pilsen ,Erdemir ... vs devam eden ve bu sezon da Efes Pilsen'de teknik menejerlik görevini üstlenen Ankara basketbolunun Türk basketboluna yetiştirdiği en önemli isimlerden biri Alper Yılmaz.Ve işte onunla yapılan güzel ve içten bir söyleşi...
1.Alper Yılmaz'ı tanıyarak başlayalım.
28.03.1975 Ankara dogumluyum. Annem devlet memuru , babam ust duzey polis.Benden 3 yas buyuk bir tane abim var .
2.Basketbola nasıl başladın?
Basketbola 9 yasinda ilkokul 4. sınıfta okul takiminda basladim. Sonra yaz okulları ve derken 12 yasimda Ormanspor da lisanslı oyuncu oldum.
3.Sence Ankara basketbolu ne durumda?
Ankara basketbolu cok iyi durumda degil. Ust seviyeleri hedefleyen ve onemli yatirimlar gerceklesştiren Turk Telekom un haricinde birinci ligde takim olmaması altyapının benim zamanimdaki gibi oyuncu ureten ve Turkiye sampiyonalarinda yuksek hedeflere ulasan takımlarin bulunmaması bunların gostergesi. Buyuk kolej gibi bir takımın kapanması Ted Kolejinin ikinci lige dusmesi kotu bir donemden gectigimizin de isareti
4.Türk basketbolunda beğendiğin oyuncular kimler?
Begendigim cok oyuncu var aslında begendiklerimin cogu da emekli oldu :))
ben Harun Erdenay'ı cok begenirdim. Su an aktif oyunculardan Kaya'yı ilk sıraya koyabilirim belki. Arkadaslık ve dostluk ön plana cikinca söylemek de zor oluyor :))
Omer Aşık var Sinan Güler var. Cenk'i söylemiyorum torpil geciyorsun dersin diye :)
5.Oyuncuyken örnek aldığın kişiler var mıydı?Varsa kimlerdi?
Ben kisilik ve oyunculuk olarak Tunc Girgin'i ornek almistim kendime hep
6.Erdemir'den Efes Pilsen'e gelişin nasıl oldu?
Efes Pilsen'den ayrılırken o zaman da degisik bir pozisyonda kalmam icin teklifte bulunmuslardı. Bu senede final serisi zamani on bir konusma yaptik ve ben artık zamanı geldigini dusundum karsılıklı istekli olunca zaten baska yapacak cok bir sey olmadi :))
7.Spor basını hakkındaki düşüncelerin neler?
Ozellikle spor kanallarının acilmasi ile futbolun tekelini kırmaya dogru gidiyoruz diye dusunuyorum. Gercekten bilgili ve ilgili bir suru insan var basketbola gercekten gonul verip bu yolda calisan insanlar var. tabi arada baska turlu hareket edenlerde cikmiyor degil :)),
8.Özellikle takip ettiğin bir spor yorumcusu ya da yazarı var mı?Varsa kim ?
Genelde hepsini okumaya calisiyorum ama cok da takip etmiyorum. Bence sen isini duzgun yaparsan gelecek yorumlar ve fikirler de o yonde olacaktr.
9.Basketbolcu olmasaydın ne olurdun?
Basketbolcu olmasaydim herhalde avukat olurdum. Hukuk 3. sınıf terk oldugumu dusunursek :))
10.Basketbol dışında neler yaparsın?
cok bir vakit kalmiyor olan vaktimi de evime ve aileme ayırmaya calisiyorum
11.Çocuklarınında basketbolcu olmasını ister misin?
benim basketbolcu olmaları ıcın bir baskım yok ama olmak isterlerse elimden gelen destegi gosteririm ve mutlu olurum tabi.
12.Unutamadığın bir maç anını bizlerle paylaşabilir misin?
unutamadigim bir mac ? cok eski oldu :) cok var ama pozisyon pozisyon var macin genelinde benim en onemli macim ulker ile oynadigimiz final serisi 7. mactir.
13.Fenerbahçe Ülker karşılaşması öncesi maç ile ilgili kısa bir öngörü alabilir miyiz?
ıkı taraf icin de zor bir mac. bizim iki maclık yenilgimizide goz onune alirsak herhalde kazanmamiz gerekiyor. ayrıca tam bir derbi havasina burundu maclar artık. iyi oynayıp kazaniriz umarim.
ve sahadaki rekabet iki taraf icinde saha da kalmalı .

0 [ YORUM YAZ ]: