Sevgili dilenci!


   Abi böyle bir tokat yemedim ben insandan. Altunizadedeyim otobüsten indim uzun mu uzun metrobüs yürüyüşümün başlarındayım kulağımda  The Verve'nin meşhur parçası  Bittersweet Symphony parçasının Radiohead coveri bangır bangır çalıyor uzaktan bir dede sevimli sevimli beni önce yavaşlattı ama umutsuzca, ben önce bir saniye diyerek sesini kapattım mp3 playerimın Radihead'e de ayıp oldu ama bekleyebilirdi en azından. Efendim dedim karşımdaki yaşlı dedeye sizi dinliyorum bir sorun mu var - dedi olum hastanedeydim bir poşet gösterdi içinde ilaçlar felan var dedi yol param yok napayım işte yok - ölemi dedim peki bende para olması lazım. bütün ceplerimi arıyorum bir haftadır varlığından haberdar olduğum 5 lirayı buldum ve kendisine takdim ettim bu cebimdeki son paraydı. O bu değil hakkaten son paramdı ama mühim değildi bir nevi raskolnikofluk yapmıştım, yaşlı dedenin derdini çözmüştüm içime bir iyilik dalgası esmiş kendimi kanatlanmış hissediyordum, ayrıca dede içinde hafiften içimde bir sızı hakimdi. Ben böle bir nevi Heidi mertebesine yükselmiş bulmuşken kendimi beklediğim kırmızı ışıkta dedenin sülületine kaydı gözlerim. ahh dedecim nasılda mutlu şimdi evine gidebilecek, aman yarabbi ne göreyim dede bir kişiyi daha durdurdu. dedim herhalde yol tarifi isteyece, herşeyide benden isteyemezdi. Yok yine çantasını gösteriyordu. İçindeki ilaçları. Ben yükseklerden çakılmıştım yurdum kaldırımına. Dedecim sen naptınnnn! Bir strateji geliştirmişti kendileri. İnsan iyiliğini suistimal. Fakat olsundu, iyilik yap denize attı durum öle olmasına ama yinede ne gerek vardı dede. Fakat dede adı üstünde dede yaşlıydı. O istermiydi kendini o duruma sokmak. Hayır aklı başında olsa eminim istemezdi. Peki ben ne yapacağım bir dede daha durdursa yarın (bu dede hariç) vermeyecekmiyim para? vereceğim elbette vermeleyim, vermeliyiz. Karşılığı olsun diye iyilik yapmak ta neyin nesi sevap diye yapmak mı? ben yatıyom ..

1 [ YORUM YAZ ]:

İlkin Nasirov dedi ki...

Bu yeni taktik Ugurcum. Burda da var böleleri. Ama kötüsü bu ki artik genç insanlar da böyle dileniyor. Yaşlısıni anliyor insan ama genc olana ne demeli?