Ejder Kapanı


Son yıllarda ilerlemeye başlayan Türk polisiyesinin bitirme sınavı olarak başarılı bir çalışma diyerek nitelendirebileceğimiz "Ejder Kapanı", ilk olarak çekim tekniğiyle takdiri hak ediyor. Oyunculuklardan senaryoya kadar her aşaması mükemmel işlenmiş.

Filmde öncelikle Kenan İmirzalıoğlu'nun ve Nejat İşler'in oyunculukları takdire şayan. Berrak Tüzünataç'ta önceden pek sevmediğim oyunculuğunu bir hayli ilerletmişe benziyor lakin çok komik gelecek ama Uğur Yücel'in bu filmdeki performansı bana hitap edemedi. Ustayı eleştirmek haddime düşmez, sözlerim eleştiri değil sadece gözlem. Sanki aşırı zorlama durmuş "emektar komiser" rolünde Sayın Yücel...

Filmde sadece çocuk istismarcılarını ve tecavüzcüleri öldüren - hem de sadece öldürmekle kalmayıp canlı canlı işkence yaparak ve bunu videoya çekerek öldüren - bir seri katili yakalamaya çalışan komiserlerin hikayesi anlatılıyor. Uğur Yücel, son bir görev üstlenip emekliye ayrılacak olan komiser, Kenan İmirzalıoğlu Uğur Yücel'in "çekirge"si, Berrak Tüzünataç ise çekirgenin yavuklusu stajyer polis rollerinde... Nejat İşler'in ise kısa ama etkili bir rolü var. Filmin tadını kaçırmak istemediğim için fazla bir şey anlatmayacağım, sadece şunu bilin gerçekten çok emek verilmiş bir yapım, senaryo olarak da çekim tekniği olarak da oyunculuklar olarak da hakikaten on üzerinden on alabilecek son on yıldaki belki de tek Türk filmidir...

Adı ise maktullere yapılan işkenceden geliyor, filme dair verebileceğim en büyük spoiler da budur çünkü ne desem film için hata ederim gidin ve izleyin diyorum sadece...

8 [ YORUM YAZ ]:

Uğur ! dedi ki...

filmi izlemedim. izinli günümde ya sherlock holmes'a ya da bu filme gideceğim. Ejder kapanı çok saçma bi isim olmuş. kadroyu ve kaliteyi gölgeliyor. film tutulsun diye türkçeye saçma ca çevrilen yabancı film ismine benziyor. ibre holmes'e kayıyor.

Alper dedi ki...

Yok cidden çok güzel bi isim

Uğur ! dedi ki...

kara kaplan ve ejdarha olsaydı bari

İlkin Nasirov dedi ki...

Ben Ugura katiliyorum. Isim berbad. . .

Uğur ! dedi ki...

bana katıldığı için bende ilkine katılıyorum...

ebruli dedi ki...

sinema yazıları konusundaki baskılar sonuç vermiş sanırım ... filmi izlemedim ama okuduğum kadarıyla ban dexter dizisini hatırlattı ...

Alper dedi ki...

İsim mükemmel filmi izleyin öyle konuşalım isim konusunda görüşümde ısrar ediyorum.

Uğur ! dedi ki...

İzledim filmi. uğur yücel harika oynamış kesinlikle bayıldım. dört dakka ya var ya yok ve sen oyunculuğuna bayıldım diyorsun işler için. nasıl kıstas bu. filmde ciddi kurgu hatası ve giydirilmiş bir son var. detaylı bir yazı yazacağım bende. film güzeldi. başta uğur yücel sonrasında imirzalioğlu harikaydı. ceyda ve tüzünataç iyiydi. yarın mümkünse yazı..